FF FF f რეფლექსიები ~ "მაინც რა არის სიყვარული ?..."

,,მაინც რა არის სიყვარული?...

გოდერძი ჩოხელი

რეფლექსიები

 პროექტის დასახელება - გოდერძი ჩოხელი ,,მაინც რა არის სიყვარული“
                                                         ( სოციალური პროექტი)
                                                             რეფლექსია
      პროექტით სწავლება 21-ე საუკუნის საგანმანათლებლო სფეროში ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევაა. იგი საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს განუვითარდეთ სხვადასხვა სააზროვნო უნარჩვევები, როგორიცაა: სოციალური, ჯგუფური და ინდივიდუალური  მუშაობა, კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედეთებითობა, პრაქტიკული კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია. ამით ხდება მოსწავლეების ჩართულობა სასწავლო პროცესში და ბევრად ამაღლებს სწავლა-სწავლების ხარისხს. მოსწავლეებს შეუძიათ დაგეგმონ მოკლევადიანი ან გრძელვადიანი დავალებები, მოამზადონ პრეზენტაციები, დაამუშაონ თემები და მოიძიონ ინფორმაცია.
    პროექტით სწავლების დროს გარდა იმისა, რომ მოსწავლე თანამშრომლობს ჯგუფებთან, მას აქტიური შეხება აქვს პროექტის ავტორებთან-მასწავლებელთან,სკოლის დირექციასთან , რაც ხელს უწყობს მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის კეთილგანწყობის, ურთიერთპატივისცემის და თანამშრომლობის გაღრმავებას.
   პროექტის  „მაინც რა არის სიყვარული?...“ შექმნის იდეა წამოვიდა პროექტის ხელმძღვანელების მხრიდან და მიზნად ისახავდა გოდერძი ჩოხელის ,როგორც მწერლის, კინორეჟისორის, სცენარისტის, კრიტიკოსის შემოქმედების  სიღრმისეულ შესწავლას, მისი სულიერების , ფასეულობებისა და ღირებულებების  ამოცნობასა და გააზრებას. მოთხრობების მიხედვით მნიშვნელოვანი საკითხების გამოკვეთას. საკუთარი აზრისა და დამოკიდებულების გამოხატვას ამ უდიდესი მწერლის და კინორეჟისორის მხატვრული ნაწარმოებებუისა და ფილმების მიმართ. დაიგეგმა და განხორციელდა  შექმნილიყო სხვადასხვა მოთხრობების მიხედვით სცენარი , რომელიც დასრულდა სპექტაკლის დადგმით.
    29 მარტიდან  დაიწყო საბაზო და საშუალო საფეხურიდან მოსწავლეთა შერჩევა სხვადასხვა აქტივობებისა და სპექტაკლისთვის . მოსწავლეთა შესაძლებლობისა და ინტერესის მიხედვით განაწილდა დავალებები, რომლებსაც  დიდმა ნაწილმა მონდომებითა და პასუხისმგებლობით გაართვა თავი, შეძლეს თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება. მოსწავლეები აქტიურად ჩაერთვნენ სამუშაო პროცესში. მიეცათ საშუალება სურვილისამებრ დაჯგუფებულიყვნენ, რითიც განსაზღვრეს რისი გაკეთება შეეძლოთ უკეთესად, რამაც მათში გაზარდა მოტივაცია და პასუხისმგებლობის გრძნობა.
პროექტზე მუშაობის დაწყებისთანავე შეიქმნა სამუშაო ჯგუფები:
I ჯგუფის წევრებმა იმუშავეს გოდერძი ჩოხელის ბიოგრაფიაზე, მოიძიეს და გამოიყენეს შესაბამისი ლიტერატურა, დაახარისხეს, მოამზადეს ფოტო და ვიდეომასალა, აიღეს ინტერვიუ პროფესორ გიორგი ხორბალაძესთან. განუვითარდათ კვლევის უნარი, შემოქმედებითობა და კრიტიკული აზროვნება.
II ჯგუფმა გოდერძი ჩოხელზე,  როგორც მწერალსა   და კინორეჟისორზე, საკმაოდ საინტერესო მასალა მოიძია. მოძიებული ინფორმაციის გამოყენებით მოამზადეს პრეზენტაცია.

III  ჯგუფმა - ჩემი გოდერძი ჩოხელი და გუდამაყრელთა სამყარო (ესეები, შთაბეჭდილებები, გამოხმაურებები).მუშაობამ მოსწავლეებს განუვითარა შემოქმედებითობის, დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და წერის კულტურა.
IV  ჯგუფის ჯგუფის წევრებმა დაამზადეს მოსაწვევები, აფიშა, რეკვიზიტები და ბუკლეტი; რამაც მათ  აუმაღლა დამოუკიდებლად ძიებისა და კომუნიკაციის უნარი, გაზარდა მოტივაცია.
 V ჯგუფმა  გადაიღო ვიდეორგოლი  „ცხრა შეკითხვა სიყვარულზე“ ინტერვიუს საშუალებით. ინტერვიუსთვის ძირითადი კითხვა ,,მაინც რა არის სიყვარული?“ მოსწავლეებმა შეაჯამეს გაწეული სამუშაო, გააანალიზეს შესრულებული სამუშაოს ხარისხი, აღმოაჩინეს ხარვეზები და იზრუნეს მათ აღმოფხვრაზე. ვიდეორგოლის გადაღებისას გარკვეული სირთულეები შეხვდათ: შერჩეული რესპოდენტები ყოველთვის არ თანხმდებოდნენ ინტერვიუსა და ჩაწერაზე.
 VI  ჯგუფი  გაეცნო  გუდამაყრის ხეობის ისტორიას, გუდამაყრელთა ცხოვრებასა და მათ ადათ-წესებს. მოსწავლეებს განუვითარდათ  ინფორმაციის მოძიებისა და დახარისხების,  კვლევისა.
 VII  ჯგუფმა იზრუნა პერსონაჟთა შესაფერისი კოსტიუმების შექმნასა და მოძიებაზე.  ამ შემთხვევაშიც მოსწავლეს განუვითარდა სოციალური, საკომუნიკაციო და შემოქმედებითი უნარები.
VIII  ჯგუფი პროექტის ტექნიკური მხარდაჭერა (პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების ამსახველი მასალების ბლოგზე განთავსება).
ყველა ჯგუფმა თავი მოუყარა მოძიებლულ ინფორმაციას, დაახარისხა, შექმნა პრეზენტაცია და წარუდგინა პროექტის ავტორევბს და სხვა ჯგუფის წევრებს.პრეზენტაციის დროს სამუშაო პროცესში გამოიკვეთა ხარვეზები , რაზეც ჯგუფის წევრებმა მიიღეს შესაბამისი მითითებები.
  მაისის თვის დასაწყისში  პროექტის ავტორებს გაგვიჩნდა სურვილი მუშაობის პროცესში ჩაგვერთო სკოლის დირექცია, მშობლები და მერიის კულტურის სამსახული, რაზეც ყველამ თანხმობა განგვიცხადა. სპექტაკლის მასშტაბიდან გამომდინარე თანადაფინანსებისათვის წერილით მივმართეთ გორის მერს ბატონ ზურაბ ჯირკველიშვილს და მერიის კულტურის სამსახურს ,რაზეც მივიღეთ მათი თანხმობა.
 მოახლოვდა პროექტის დასკვნითი ნაწილი, რომელიც გულისხმობდა საქველმოქმედო  სპექტაკლს „მაინც რა არის სიყვარული?...“, რომელის ჩვენებაც 2017 წლის 30 მაიის  გორის გიორგი ერისთავის სახელობის სახელმწიფო თეატრის დიდ სცენაზე განხორციელდა.სპექტაკლში მონაწილეობდნენ საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები. სპექტაკლის ჩვენებას დაესწრნენ მოწვეული სტუმრები, მათ შორის: გოდერძი ჩოხელის მეუღლე ნინო ჩოხელი, საქართველოს დამსახურებული არტისტი თამარ სხირტლაძე,რეჯისორები ბუბა ხოტივარი და საბა მეტრეველი, ასევე გორის თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელი  და თეატრის დასის მსახიობები, ქალაქის საკრებულოს წევრები, მერიის კულტურისა და  განათლების სამსახურის წარმომაგდენლები, სკოლის დირექტორი, მასწავლებლები და მშობლები  . სპექტაკლი გაასშუქეს სხვადასხვა ტელევიზიებმა და მედია საშუალებებმა. სპექტაკლიდან შემოსული თანხა მთლიანად გადაირიცხა გოდერძი ჩოხელის შვილის ანგარიშზე.  სპექტაკლის დაწყებამდე პროექტის ხელმძღვანელებმა შესავალი გააკეთეს პროექტის მიზანსა და მიღწეულ შედეგზე და სკოლის დირექციას, მასწავლებლებს, მოსწავლეებს, მშობლებს, მოწვეულ სტუმრებს წარუდგინეს სპექტაკლი.

  შეიქმნა ელექტრონული რესურსი - პროექტის ბლოგი, რომელშიც განთავსდა შესრულებული აქტივობები.

პროექტზე მუშაობის ორთვიან პერიოდს თან ახლდა ხარვეზებიც და დაბრკოლებებიც, მაგალითად ის, რომ სპექტაკლზე მუშაობის პროცესში არ გვქონდა სათანადო პირობები, იმის გამო რომ წელს ჩვენ სკოლაში მიმდინარეობდა სარემონტო სამუშაოები, სხვა სკოლაში გვიწვდა სწავლა . ვიყავით მეორე ცვლასი ,აქედან გამომდინარე რეპეტიციის დანიშვნა გვიწევდა ღამის ცხრა- ათ საათზე , რის გამოც მოსწავლეებს უჭირდათ სკოლაში მოსვლა. ტექნიკური პრობლემების გამო,რამდენიმე აქტივობა ვერ განხორციელდა სრულად , მაგალითად გოდერძი ჩოხელის რამდენიმე ფილმის ნაცვლად მხოლოდ ერთი ფილმის ჩვენება მოვახერხეთ. ვერ მოხერხდა გოდერძი ჩოხელის ნაწარმოებების ლიტერატურული კითხვა, გორის სასწავლო უნივერსიტეტთან დაგეგმილი ღონისძიების მოწყობა. მოსწავლეებმა მოიძიეს საჭირო მასალა და ინდივიდუალურად, წყვილებსა და ჯგუფებში სახლებში იმუშავეს. მოსწავლეებს უჭირდათ ჯგუფებად შეკრება და ინფორმაციის გაცვლა, ერთად მუშაობა პრეზენტაციებზე, სრულყოფილად დასწრება რეპეტიციებზე,თუმცა ამას საბოლოო ჯამში ხელი არ შეუშლია გაზრდილიყო მათი მოტივაცია და პასუხისმგებლობის გრძნობა.
ვფიქრობ, რომ აღნიშნულ პროექტზე მუშაობით შედეგზე გავედით. მოსწავლეებს განუვითარდათ კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედებითობა, ანალიზის უნარი ,სხვისი და საკუთარი იდეების ტრანსფერის უნარი, ტოლერანტობა. ისინი  თავისუფლად გრძმნობდნენ სცენაზე თავს, არ ჰქონდათ აუდიტორიასთან ურთიერთობის პრობლემა, გათავისებული ჰქონდათ თითოეული პერსონაჟის ხასიათი, მათი სოციალური სტატუსი. მათში გაიღვიძა სამსახიობო ოსტატობის დაუფლების სურვილმა და გაუჩნდათ სურვილი სხვადასხვა პროექტებში მონაწილეობის მიღებისა.
ვფიქრობ სოციალური პროექტი შედგა და მასში გაერთიანდა მოსწავლის, მასწავლებლის, მშობლის , დირექციის და თემის ინტერესები, რამაც წარმატება მოუტანა აღნიშნულ პროექტს
  პროექტის ხელმძღვანელები დავრწმუნდით, რომ პროექტზე დაფუძნებული სწავლება ბევრად ეფექტური და მნიშვნელოვანია მოსწავლეებში მრავალმხრივი უნარ-ჩვევების განვითარებისათვის, რაც ხელს უწყობს მიღებული ცოდნა ცხოვრებაშიც გამოიყენონ.

  სსიპ გორის მე-9 საჯარო სკოლის, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პედაგოგი   ნათია მაკრახიძე


                                   ელექტრონული სასწავლო ციფრული ობიექტის რეფლექსია       
            ელექტრონული სასწავლო ციფრული ობიექტის სათაურია ,,მაინც რა არის სიყვარული?..
( ელ. მისამართია natiaiaxato.blogspot.com).
             ბლოგის შექმნის იდეა გაჩნდა სოციალურ  პროექტზე მუშაობის დროს. გოდერძი ჩოხელის შემოქმედების გაცნობის შემდეგ, პროექტის ხელმძღვანელებმა და მოსწავლეებმა რამდენიმე მოთხრობის მიხედვის დავწერეთ სცენარი და დავდგით სპექტაკლი, რასაც საზოგადოების მხრიდან დიდი გამოხმაურება მოჰყვა. პროექტის სახელწოდებაა: ,,მაინც რა არის სიყვარული?...“, (პროექტის ხელმძღვანელები: სსიპ გორის მე-9 საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლები: ხათუნა ჯავახიშვილი, ია ბჟალავა, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების მასწავლებელი ნათია მაკრახიძე).
პროექტზე მუშაობის ორი თვე, ძალიან საინტერესოდ და შედეგიანად წარიმართა , რამაც ინტერესი გაუღვიძა მოსწავლეებს , თავი მოეყარათ ყველა მასალისათვის, შექმნილი რესურსებისათვის და განეთავსებინათ  ბლოგზე, რასაც პროექტის  ხელმძღვანელებმაც დავუჭირეთ მხარი და გადავწყვიტეთ შექმნილიყო ელექტრონული რესურსი-პროექტის ბლოგი.
პროექტზე მუშაობა ბევრად ეფექტური გახდა მას შემდეგ ,რაც მოსწავლეებმა გადაწყვიტეს ციფრული რესურსის შექმნა. აღნიშნული საგანმანათლებლო პროექტის მიზნები და  მისაღწევი შედეგიც შესაბამისობაში მოვიდა   ესგ-ის მიხედვით  მოცემულ შემდეგთან მიმართებაში, კერძოდ:
ს.გ.VII.6.  მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  პრობლემების გადასაჭრელად.
·           ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი ამოცანის მიზნიდან გამომდინარე;
·           განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადას და იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას;
·           მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  გადაწყვე­ტი­ლე­ბის მიღებაში.
ს.გ.VIII.6.   მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობის სხვადასხვა სტრატეგიას.
·           მოიძიებს და აზუსტებს ინფორმაციას მომავალი პროექტის დასაგეგმად;
·           ანაწილებს გუნდში სამუშაოს/ფუნქციებს/მოვალეობებს;
ს.გ.VIII.13.            მოსწავლე იკვლევს, რა როლს ასრულებს ხელოვნება საზოგადოების  ცხოვრებაში.
·           მოიძიებს მასალას რომელიმე ცნობილი შემოქმედის ცხოვრებასთან ან მის კონკრეტულ ნაწარმოებებთან დაკავშირებით და მსჯელობს, რა გავლენა იქონია საზოგადოების ცხოვრებაზე.
ს.გ.IX.2.   მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს როგორც მრავალფეროვანი  გრძნობებისა  და  იდეების წყაროს და შეუძლია შემოქმედებითად ასახოს ნამუშევარში.
·           ირჩევს თემას საკუთარი ემოციებისა და შთაბეჭდილებების საფუძველზე და ასახავს ნამუშევარში;
ს.გ.IX.3.  მოსწავლეს  შეუძლია  დაგეგმოს  და შეასრულოს სხვადასხვა სახის სამუშაო.
·           კომპიუტერული ტექნიკის გამოყენებით ქმნის მოსაწვევი და მისალოცი ბარათების ესკიზებს, ასევე ზეიმების და თეატრალური წარმოდგენების აფიშებს;
·           ზეიმებისა და თეატრალური წარმოდგენებისათვის ხატავს და ასრულებს მასალაში დეკორაციებისა და კოსტუმების ესკიზებს;
ს.გ.X.8.  მოსწავლე იკვლევს  ხელოვნების როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.
·           მსჯელობს მისთვის ნაცნობ ხელოვნების მოღვაწეებზე და მათ წვლილზე საზოგადოების ცხოვრებაში;
·           იკვლევს შემოქმედთა წარმატების/წარუმატებლობის მიზეზებს;

     მოიძიებს მასალას რომელიმე ცნობილი შემოქმედის ცხოვრებასთან ან მის კონკრეტულ ნაწარმოებებთან დაკავშირებით და მსჯელობს, რა გავლენა იქონია საზოგადოების ცხოვრებაზე;
 მოსწავლეთა ინტერესი, შეექმნათ ელექტრონული ციფრული რესურსი, გაჩნდა პროექტზე მუშაობის პროცესში. შეარჩიეს ბლოგის მისამართი , შექმნეს  ბლოგის დიზაინი, განათავსეს სხვადასხვა გვერდები და ამ გვერდებზე ატვირტეს მათ მიერ შექმნილი პრეზენტაციები , ვიდეო და ფოტო მასალა. მოსწავლეები დიდი პასუხისმგებლობით და მონდომებით ეკიდებოდნენ დაწყებულ საქმეს, რა თქმა უნდა ამ პროცესში აქტიურად ვიყავით ჩართულნი პროექტის ხელმძღვანელებიც . სკოლაში მიღებული ისტ-ის ცოდნა ძალიან დაეხმარა მოსწავლეებს შეესრულებინათ ბლოგზე სხვადასხვა სამუშაოები.  იყო გაურკვეველი დეტალებიც, რომლის გარკვევაშიც მოსწავლეებს ეხმარებოდა ისტ-ის პედაგოგი ხათუნა ტაბიძე.   მოსწავლეების ინიციატივით  მათი შრომის წარმოსაჩენად და წასახალისებლად გადავწყვიტეთ, თავი მოგვეყარა მთელი ამ მასალისათვის და შეგვექმნა ბლოგი, რომელზეც განთავსდა პროექტზე მუშაობის პროცესის ამსახველი მასალები.რამაც მუშაობის პროცესი სახალისო და საინტერესო გახადა.
  ბლოგის შექმნამ აღნიშნული პროექტი სრულყოფაში მოიყვანა , ხოლო ორთვიანი მუშაობა, მოსწავლეებისა და მასწავლებლების თანამშრომლობა და მიღწეული შედეგი ხელმისაწვდომი   გახადა ინტერნეტ სივრცისათვის.   ასევე დადებითი გავლენა მოახდინა მოსწავლეთა სწავლების პროცესზე, გახადა უფრო ეფექტური და საინტერესო.  არ დარღვეულა ეთიკის ნორმები და კანონმდებლობით გათვალისწინებული წესები.
             ციფრული რესურსის შექმნით მიღწეული შედეგები თვალსაჩინოა:
1. შეიქმნა დადებითი ემოციური ფონი, მოსწავლეები ხალისით ამზადებდნენ პრეზენტაციას (ახარისხებდნენ მოძიებულ მასალას და მუშაობდნენ  საპრეზენტაციო პროგრამაში, ითვალისწინებდნენ დროის ფაქტორს)
 2.გაიზარდა მოსწავლეთა მოტივაცია და ინდივიდუალურობა, პროექტზე მუშაობა გახდა უფრო    ხალისიანი და საინტერესო.
3. ვიდეო რგოლის მომზადებისას ისინი გადიოდნენ ქუჩაში და ინტერვიუს იგებდნენ საზოგადოებასთან.
4. პრეზენტაციისას საინტერესოდ გადასცემდნენ სათქმელს და მუდმივად ინარჩუნებდნენ აუდიტორიის ყურადღებას (რაზეც პრეზენტატორისთვის დასმული კითხვებიც მეტყველებდა).
5. შერჩეული დავალებები უფრო ხარისხიანად შეასრულეს.
6. ბლოგმა, როგორც ინტერაქტიულმა საგანმანათლებლო რესურსმა, პროექტიც ინტერაქტიული გახადა, გაააქტიურა მოსწავლეები და მაქსიმალურად ჩართო ისინი მიზნის მისაღწევ პროცესში. აქცენტმა გადაინაცვლა უნარ-ჩვევების გამომუშავებაზე და  გახდა მოსწავლეზე ორიენტირებული.
7.ხელი შეუწყო გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებას, მოსწავლეებმა გააცნობიერეს საკუთარი შესაძლებლობები და საჭიროებები.
8.შეიქმნა კონკურენტული და ამავე დროს თანამშრომლობითი გარემო.

ბლოგზე მუშაობა კი პროექტის ხელმძღვანელებს დაგვეხმარა ბავშვის შეცნობაში, ცოდნისა და უნარების უკეთ შეფასებაში. ამაღლდა მასწავლებელთა შორის თანამშრომლობითი კულტურა. გაღრმავდა საგანთშორისი კავშირი.

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პედაგოგი - ნათია მაკრახიძე

  
                  

                     პროექტის დასახელება - ,,მაინც რა არის სიყვარული ?”...
                                   (სოციალური პროექტი)
                                          რეფლექსია
მოსწავლეებში 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების გამომუშავებისათვის პროექტებით სწავლება საუკეთესო საშუალებაა. პროექტები შესაძლებლობას იძლევა სასწავლო აქტივობები დაუკავშირდეს ავთენტურ და ცხოვრებისეულ მოთხოვნებს. მოსწავლეებს განუვითაროს 21-ე საუკუნის სააზროვნო უნარები  და გაზარდოს სასწავლო პროცესში მათი ჩართულობა, რაც აამაღლებს სწავლა-სწავლების ხარისხს. პროექტის შექმნის იდეა თანამედროვე ქრთული ლიტერატურით დაინტერესებული მოსწავლეებისაგან  წამოვიდა. გამოიკვეთა მათი წინარე ცოდნა და დაიგეგმა პროექტი. საკითხის აქტუალობა განაპირობა თანამედროვე ქართული ლიტერატურისადმი მოსწავლეთა ინტერესმა და იმ ფაქტმა, რომ  გოდერძი ჩოხელი მრავალმხრივი შემოქმედია. მათ თავად შეარჩიეს პროექტის თემა.
პროექტი მიზნად ისახავდა გოდერძი ჩოხელის (მწერლის, კინორეჟისორის, სცენარისტის, კრიტიკოსის) შემოქმედების  სიღრმისეულ შესწავლას, მის შემოქმედებაში (მწერლობაში, ფილმებში) მნიშვნელოვანი საკითხების გამოკვეთასა და მსჯელობას, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას,  მისი ღვაწლის წარმოჩენას თანამედროვე ქართულ ლიტერატურასა და კინოში, გოდრძი ჩოხელის მოთხრობების მიხედვით სცენარის შექმნასა და სცენარის მიხედვით სპექტაკლის დადგმას. რა თქმა უნდა, მოსწავლეთა შესაძლებლობისა და ინტერესის მიხედვით განაწილდა დავალებები, რომლებსაც მოსწავლეთა დიდმა ნაწილმა მონდომებითა და პასუხისმგებლობით გაართვა თავი, შეძლეს თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება. შეეცადნენ, მარადიული კითხვა ,,მაინც რა არის სიყვარული?“...  საზოგადოებისათვის გოდერძი ჩოხელის დამოკიდებულებითა და შეხედულებით (გააზრებით) მიეწოდებინათ.
    მიზნობრივ ჯგუფში გაერთიანდნენ სხვადასხვა კლასის მოსწავლეები. მათი ცოდნა და და გამოცდილება იძლეოდა იმის წინაპირობას, რომ დასახულ მიზნებს მივაღწევდით. მართლაც, ყველა აქტივობა გეგმის მიხედვით წარიმართა.
    მოსწავლეები სურვილისამებრ დაჯგუფდნენ და დავალებებიც თავიანთი ინტერესების მიხედვით გადაინაწილეს. სურვილის მიხედვით არჩევანის გაკეთება მოსწავლეს დაეხმარა, განესაზღვრა, თუ რა შეეძლო, არჩეულმა დავალებამ კი გაზარდა მისი მოტივაცია და პასუხისმგებლობა, რაც წარმატების საუკეთესო საშუალება გახდა.
I ჯგუფის წევრებმა იმუშავეს გოდერძი ჩოხელის ბიოგრაფიაზე, მოიძიეს და გამოიყენეს შესაბამისი ლიტერატურა, დაახარისხეს, მოამზადეს ფოტო და ვიდეომასალა, აიღეს ინტერვიუ პროფესორ გიორგი ხორბალაძესთან. განუვითარდათ კვლევის უნარი, შემოქმედებითობა და კრიტიკული აზროვნება.
II ჯგუფმა გოდერძი ჩოხელზე,  როგორც მწერალსა   და კინორეჟისორზე, საკმაოდ საინტერესო მასალა მოიძია. მოძიებული ინფორმაციის გამოყენებით მოამზადეს პრეზენტაცია.
III  ჯგუფმა - ჩემი გოდერძი ჩოხელი და გუდამაყრელთა სამყარო (ესეები, შთაბეჭდილებები, გამოხმაურებები). მუშაობამ მოსწავლეებს განუვითარა შემოქმედებითობის, დამოუკიდებელი აზროვ-ნების უნარი და წერის კულტურა.
IV  ჯგუფის ჯგუფის წევრებმა დაამზადეს მოსაწვევები, აფიშა, რეკვიზიტები და ბუკლეტი; რამაც მათ  აუმაღლა დამოუკიდებლად ძიებისა და კომუნიკაციის უნარი, გაზარდა მოტივაცია.
 V ჯგუფმა  გადაიღო ვიდეორგოლი ინტერვიუს საშუალებით. ინტერვიუსთვის ძირითადი კითხვაა ,,მაინც რა არის სიყვარული?“ მოსწავლეებმა შეაჯამეს გაწეული სამუშაო, გააანალიზეს შესრულებული სამუშაოს ხარისხი, აღმოაჩინეს ხარვეზები და იზრუნეს მათ აღმოფხვრაზე. ვიდეორგოლის გადაღებისას გარკვეული სირთულეები შეხვდათ: შერჩეული რესპოდენტები ყოველთვის არ თანხმდებოდნენ ინტერვიუსა და ჩაწერაზე.
 VI  ჯგუფი  გაეცნო  გუდამაყრის ხეობის ისტორიას, გუდამაყრელთა ცხოვრებასა და მათ ადათ-წესებს. მოსწავლეებს განუვითარდათ  ინფორმაციის მოძიებისა და დახარისხების,  კვლევისა.
 VII  ჯგუფმა იზრუნა პერსონაჟთა შესაფერისი კოსტიუმების შექმნასა და მოძიებაზე.  ამ შემთხვევაშიც მოსწავლეს განუვითარდა სოციალური, საკომუნიკაციო და შემოქმედებითი უნარები.
VIII  ჯგუფი პროექტის ტექნიკური მხარდაჭერა (პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების ამსახველი მასალების ბლოგზე განთავსება).
მოსწავლეებმა მოძიებული ინფორმაცია დაახარისხეს და მოამზადეს პრეზენტაციები პოწერ-პოინტ-ის გამოყენებით. პრეზენტაციების შესაბამისად მოამზადეს  მცირე თემები და  საინფორმაციო ბუკლეტი.
ე.ს.გ.-თან კავშირი:
ქართ. VII. 1. ქართ. VII. 4. ქართ. VII. 7. ქართ. VII. 11  ქართ. VIII.1ქართ. VIII.  5. ქართ. VIII. 7. ქართ. IX. 8. ქართ. X. 8. ქართ. X. 15. ქართ. XI. 2. ქართ. XI. 5.
 პროექტის შექმნით მივაღწიე დასახულ მიზანს: მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდათ 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები:  განუვითარდათ კვლევის, ონფორმაციის მოძიებისა და დახარისხების, კრიტიკული აზროვნების, კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის, არგუმენტირებული მსჯელობისა და  დამოუკიდებელი მოქმედების, პრეზენტაციის, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების უნარები-ჩვევები. განუვითარდათ სოციალური და პრობლემის გადაჭრის უნარები, აუმაღლდათ მეტყველების კულტურა. გაუღვივდათ სიყვარული ლიტერატურისა და თეატრალური ხელოვნებისადმი.  
      პროექტის დასკვნითი ნაწილი იყო საქველმოქმედო სპექტაკლი ,,მაინც რა არის სიყვარული?...“, რომელიც დაიდგა გორის გიორგი ერისთავის სახელობის სახელმწიფო თეატრის სცენაზე 2017 წლის 30 მაისს.  მონაწილეობდნენ VII, VIII, IX, X, XI კლასის მოსწავლეები.
      სპექტაკლს დაესწრნენ: სკოლის დირექცია, მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები, გოდერძი ჩოხელის ოჯახის წევრები, მსახიობი თამარ სხირტლაძე, კინორეჟისორი ბუბა ხოტივარი, გორის მუნიციპალიტეტის გამგეობის წევრები და დაინტერესებული პირები.
შეიქმნა ელექტრონული რესურსი-პროექტის ბლოგი, რომელზეც ვმუშაობდით პროექტის მიმდინარეობისას, ბლოგზე განთავსდა თითქმის ყველა აქტივობა და მასალა, რამაც აამაღლა მოსწავლეთა მოტივაცია.
    პროექტის წარმატებით განხორციელებას ხელი შეუწყო მშობელთა აქტიურმა ჩართულობამ, გორის მუნიციპალიტეტის გამგეობის კულტურის განყოფილებამ, გორის გიორგი ერისთავის სახელობის სახელმწიფო დრამატული თეატრის დირექციის მხარდაჭერამ.
    მუშაობის პროცესს გარკვეულად ხელს უშლიდა თავისუფალი დროის სიმცირე, ტექნიკური ხარვეზი. სწორედ ამიტომ მოგვიხდა აქტივობების მოდიფიცირება, შეიცვალა გოდერძი ჩოხელის საჩვენებელი ფილმების რაოდენობა, ვერ მოხერხდა გოდერძი ჩოხელის ნაწარმოებების ლიტერატურული კითხვა, გორის სასწავლო უნივერსიტეტთან დაგეგმილი ღონისძიების მოწყობა. მოსწავლეებმა მოიძიეს საჭირო მასალა და ინდივიდუალურად, წყვილებსა და ჯგუფებში სახლებში იმუშავეს. მოსწავლეებს უჭირდათ ჯგუფებად შეკრება და ინფორმაციის გაცვლა, ერთად მუშაობა პრეზენტაციებზე, სრულყოფილად დასწრება რეპეტიციებზე, მაგრამ მოტივაციამ, თანამშრომლობამ, პასუხისმგებლობამ და მონდომებამ პროექტს წარმატება მოუტანა. ვფიქრობ, პროექტის ყველაზე წარმატებული აქტივობა საქველმოქმედო სპექტაკლი იყო, რადგან მოსწავლეებმა შეძლეს ფართო საზოგადოების წინაშე გამოსვლა და აუდიტორიისათვის სათქმელის ხმამაღლა სცენიდან მიწოდება. სხვებსაც აჩვენეს და თავადაც ირწმუნეს ქველმოქმედებისა და თანადგომის ძალა.
     მოსწავლეებმა მიაღწიეს  დასახულ მიზნებს და იმ შედეგებს, რომლებსაც პროექტის ხელმძღვანელები ველოდით. მოსწავლეებმა შეძლეს: შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკულად განხორციელება, ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემის გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად, იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი და სიტყვიერი ფორმით, პასუხისმგებლობის გაზიარება მუშაობის პროცესში, შეძლეს დავალებების განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი   ზედამხედველობის გარეშე, გამოიკვეთა ნიჭიერი მოსწავლეების შესაძლებლობები, გავითვალისწინეთ მოსწავლეთა ინტერესები შესაძლებლობის მიხედვით, რათა ყველა ყოფილიყო ჩართული პროექტში.
     ვფიქრობ, გაუმჯობესებას საჭიროებს მოსწავლეთა თავისუფალი დროის სწორად დაგეგმვა და და გამოყენება პროექტზე მუშაობისას, განხორციელებული აქტივობების უფრო სრულყოფილი და თანმიმდევრული მონიტორინგი. 
        კიდევ ერთხელ დავრწმუნდით, რომ პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება სწავლა-სწავლების მნიშვნელოვანი კომპონენტია, რომლის შედეგადაც მოსწავლეს მრავალმხრივი უნარები უვითარდება, სწავლობს პრობლემის გადაჭრის გზებს, აქტიურადაა ჩართული პროცესში და მზადაა, მიღებული ცოდნა ცხოვრებაშიც გამოიყენოს

სსიპ ვაჟა-ფშაველას სახელობის გორის მე-9 საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლი  ხათუნა ჯავახიშვილი



                                      ელექტრონული სასწავლო ციფრული ობიექტის რეფლექსია 
ელექტრონული სასწავლო ციფრული ობიექტის სათაურია ,,მაინც რა არის სიყვარული?“...               
           ელ. მისამართია natiaiaxato.blogspot.com
ბლოგის შექმნამდე ვმუშაობდით სოციალურ  პროექტზე ,,მაინც რა არის სიყვარული?“...(პროექტის ხელმძღვანელები: სსიპ გორის მე-9 საჯარო სკოლის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების მასწავლებელი ნათია მაკრახიძე,  ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლები ხათუნა ჯავახიშვილი და ია ბჟალავა.
 ბლოგის შექმნის იდეა გაუჩნდათ მოსწავლეებს პროექტზე მუშაობისას.  მათ ინიციატივას ხელმძღვანელებმაც დავუჭირეთ მხარი და გადავწყვიტეთ შექმნილიყო ელექტრონული რესურსი-პროექტის ბლოგი.
ციფრული რესურსის შექმნის პროცესმა უფრო ეფექტური გახადა პროექტზე მუშაობა და გაგვიადვილა პროექტით დასახული მიზნებისა და შედეგების მიღწევა. გავედით ესგ-ის მიხედვით შემდეგ შედეგებზე:
ე.ს.გ.-თან კავშირი:
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორ-მაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
 ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
 ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
 ქართ. VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზ-რისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ტექსტში დასმულ პრობლემურ საკითხს იმიტირებული სიტუაციის (მინი-სპექტაკლის, როლური თამაშების და ა.შ.) საშუალებით წარუდგენს აუდიტორიას.

ქართ. VIII.  5. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს, გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები, რომლებიც შეიცავს გარკვეულ თვალსაზრისს.
·                     გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ტექსტში ასახული ზნეობრივ-ეთიკური პრობლემების მიმართ.

ქართ. VIII. 7.მოსწავლეს შეუძლია ნაწარმოების მნიშვნელოვანი ასპექტების გაანალიზება.
·                     მიმოიხილავს ნაწარმოებში აღწერილ ადგილს, დროს, ახასიათებს სოციალურ-კულტურულ გარემოს.
 ქართ. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. X. 15. მოსწავლეს შეუძლია  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
ქართ. XI. 2. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება.
ქართ. XI. 5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.
     იყენებს კომპიუტერულ ტექნოლოგიას ტექსტების შესადგენად, დასაფორმატებლად და პრეზენტაციის მოსამზადებლად.
                  აღნიშნული ციფრული რესურსის შექმნა დასახული მიზნისთვის განაპირობა პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეთა ინტერესმა, სურვილმა და დამოკიდებულებამ, როგორი მონდომებით, პასუხისმგებლობით ასრულებდნენ ისინი შერჩეულ დავალებებს. ცდილობდნენ, აქტიურად ემუშავათ საპრეზენტაციო პროგრამებში, პრეზენტაციებისთვის თავად შეექმნათ ციფრული ობიექტები, აწარმოებდნენ ვიდეოგადაღებას, აგროვებდნენ ფოტომასალას. მოსწავლეების ინიციატივით  მათი შრომის წარმოსაჩენად და წასახალისებლად გადავწყვიტეთ, თავი მოგვეყარა მთელი ამ მასალისათვის და შეგვექმნა ბლოგი, რომელზეც განთავსდა პროექტზე მუშაობის პროცესის ამსახველი მასალები. რამაც მუშაობის პროცესი სახალისო და საინტერესო გახადა. მოსწავლეებს შესაძლებლობა მიეცათ, ისტ-ის ცოდნა და გარკვეული გამოცდილება გამოეყენებინათ ბლოგზე მუშაობის პროცესში,
 ბლოგის შექმნამ დადებითი გავლენა მოახდინა მოსწავლეთა სწავლების პროცესზე, გახადა უფრო ეფექტური და საინტერესო, შეირჩა  ბლოგის დიზაინი, პროექტის მასალები გახდა თვალსაჩინო და ხელმისაწვდომი დაინტერესებულ პირთათვის, ამაღლდა მოსწავლეთა მოტივაცია, მოვიზიდეთ აუდიტორია. ბლოგზე განთავსდა ინფორმაცია ჩვენ შესახებ,პროექტის გეგმა, პრეზენტაციები, ინტერვიუ, ესეები, ვიდეომასალა, ფოტოები, დამსწრეთა გამოხმაურებები, სპექტაკლი.  ყველაფერი განხორციელდა ეთიკის ნორმებისა და კანონმდებლობით გათვალისწინებული წესების დაცვით.
          ციფრული რესურსის შექმნით მიღწეული შედეგები თვალსაჩინოა:
1. შეიქმნა დადებითი ემოციური ფონი, მოსწავლეები ხალისით ამზადებდნენ პრეზენტაციას (ახარისხებდნენ მოძიებულ მასალას და მუშაობდნენ  საპრეზენტაციო პროგრამაში, ითვალისწინებდნენ დროის ფაქტორს)
2.გაიზარდა მოსწავლეთა მოტივაცია და ინდივიდუალურობა, პროექტზე მუშაობა გახდა უფრო ხალისიანი და საინტერესო.
3. პრეზენტაციის მომზადებისას ისინი გადიოდნენ რეპეტიციას ოჯახის წევრების ან თუნდაც სარკის წინ, ინიშნავდნენ დროს, ვარჯიშობდნენ მახვილის, ინტონაციის, მიმიკის მოდიფიცირებაში.
4. პრეზენტაციისას საინტერესოდ გადასცემდნენ სათქმელს და მუდმივად ინარჩუნებდნენ აუდიტორიის ყურადღებას (რაზეც პრეზენტატორისთვის დასმული კითხვებიც მეტყველებდა).
5. შერჩეული დავალებები უფრო ხარისხიანად შეასრულეს.
6. ბლოგმა, როგორც ინტერაქტიულმა საგანმანათლებლო რესურსმა, პროექტიც ინტერაქტიული გახადა, გაააქტიურა მოსწავლეები და მაქსიმალურად ჩართო ისინი მიზნის მისაღწევ პროცესში. აქცენტმა გადაინაცვლა უნარ-ჩვევების გამომუშავებაზე და  გახდა მოსწავლეზე ორიენტირებული.
7.ხელი შეუწყო გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებას, მოსწავლეებმა გააცნობიერეს საკუთარი შესაძლებლობები და საჭიროებები.
8.შეიქმნა კონკურენტული და ამავე დროს თანამშრომლობითი გარემო, აქცენტმა გადაინაცვლა  დამოკიდებულებების გამომუშავებაზე.
9.სწავლება გახადა მრავალფეროვანი და ეფექტური.
ბლოგზე მუშაობა კი პროექტის ხელმძღვანელებს დაგვეხმარა ბავშვის უკეთ შეცნობაში, მოსწავლეთა ცოდნისა და უნარების უკეთ შეფასებაში. ამაღლდა მოსწავლეთა და მასწავლებელთა შორის თანამშრომლობითი კულტურა. გაღრმავდა საგანთშორისი კავშირი.

                                       ელექტრონული სასწავლო ციფრული ობიექტის რეფლექსია 
ელექტრონული სასწავლო ციფრული ობიექტის სათაურია ,,მაინც რა არის სიყვარული?“...               
ელ. მისამართია natiaiaxato. blogspot.com.
ბლოგის შექმნამდე ვმუშაობდით სოციალურ  პროექტზე ,,მაინც რა არის სიყვარული?“...(პროექტის ხელმძღვანელები: სსიპ გორის მე-9 საჯარო სკოლის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების მასწავლებელი ნათია მაკრახიძე,  ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლები ხათუნა ჯავახიშვილი და ია ბჟალავა.
 ბლოგის შექმნის იდეა  გადავწყვიტეთ, პროექტზე მუშაობა ბლოგის შემნით დაგვესრულებინა .
ციფრული რესურსის შექმნამ  უფრო მრავალფეროვანი გახადა მუშაობა . პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების შედეგად შექმნილი მასალები ერთ სივრცეში განვათავსეთ. გავედით ესგ-ის მიხედვით შემდეგ შედეგებზე:
ე.ს.გ.-თან კავშირი:
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორ-მაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
 ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
 ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
 ქართ. VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზ-რისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ტექსტში დასმულ პრობლემურ საკითხს იმიტირებული სიტუაციის (მინი-სპექტაკლის, როლური თამაშების და ა.შ.) საშუალებით წარუდგენს აუდიტორიას.

ქართ. VIII.  5. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს, გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები, რომლებიც შეიცავს გარკვეულ თვალსაზრისს.
·   გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ტექსტში ასახული ზნეობრივ-ეთიკური პრობლემების მიმართ.

ქართ. VIII. 7.მოსწავლეს შეუძლია ნაწარმოების მნიშვნელოვანი ასპექტების გაანალიზება.
·   მიმოიხილავს ნაწარმოებში აღწერილ ადგილს, დროს, ახასიათებს სოციალურ-კულტურულ გარემოს.
 ქართ. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. X. 15. მოსწავლეს შეუძლია  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
ქართ. XI. 2. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება.
ქართ. XI. 5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.
     იყენებს კომპიუტერულ ტექნოლოგიას ტექსტების შესადგენად, დასაფორმატებლად და პრეზენტაციის მოსამზადებლად.
                ბლოგზე მუშაობისას მოსწავლეები საოცარი მონდომებით, პასუხისმგებლობით ასრულებდნენ  შერჩეულ დავალებებს. ცდილობდნენ, აქტიურად ემუშავათ საპრეზენტაციო პროგრამებში, პრეზენტაციებისთვის თავად შეექმნათ ციფრული ობიექტები, აწარმოებდნენ ვიდეოგადაღებას, აგროვებდნენ ფოტომასალას. ბლოგზზე განთავსდა  განთავსდა პროექტზე მუშაობის პროცესის ამსახველი თითქმის ყველა მასალები. მოსწავლეებს შესაძლებლობა მიეცათ, ისტ-ის ცოდნა და გარკვეული გამოცდილება გამოეყენებინათ ბლოგზე მუშაობის პროცესში,
 ბლოგის შექმნამ დადებითი გავლენა  იქონია  მოსწავლეთა სწავლების პროცესზე,  უფრო ეფექტური და საინტერესო გახადა,   მოსწავლეთა გემოვნების მიხედვითშეირჩა  ბლოგის დიზაინი, პროექტის მასალები გახდა თვალსაჩინო და ხელმისაწვდომი დაინტერესებულ პირთათვის, ამაღლდა მოსწავლეთა მოტივაცია. ბლოგზე განთავსდა ინფორმაცია ჩვენ შესახებ,პროექტის გეგმა, პრეზენტაციები, ინტერვიუ, ესეები, ვიდეომასალა, ფოტოები, შთაბეჭდილებები, რეპეტიის ამსახველი ფოტოები, სპექტაკლი, მედიის მიერ  მომზადებული სიჟეტები. ყველაფერი განხორციელდა ეთიკის ნორმებისა და კანონმდებლობით გათვალისწინებული წესების დაცვით.
          ციფრული რესურსის შექმნით მიღწეული შედეგები თვალსაჩინოა:
v  შეიქმნა დადებითი ემოციური ფონი, მოსწავლეები ხალისით ამზადებდნენ პრეზენტაციას (ახარისხებდნენ მოძიებულ მასალას და მუშაობდნენ  საპრეზენტაციო პროგრამაში, ითვალისწინებდნენ დროის ფაქტორს)
v  2.გაიზარდა მოსწავლეთა მოტივაცია, პროექტზე მუშაობა გახდა უფრო ხალისიანი და საინტერესო.

v  ბლოგმა, როგორც ინტერაქტიულმა საგანმანათლებლო რესურსმა, პროექტიც ინტერაქტიული გახადა, გაააქტიურა მოსწავლეები და მაქსიმალურად ჩართო ისინი მიზნის მისაღწევ პროცესში. აქცენტმა გადაინაცვლა უნარ-ჩვევების გამომუშავებაზე და  გახდა მოსწავლეზე ორიენტირებული.
v  ხელი შეუწყო გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებას, - შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება,ციფრული წიგნიერება, მედიაწიგნიერება. მოსწავლეებმა გააცნობიერეს საკუთარი შესაძლებლობები და საჭიროებები.
v  სწავლება გახადა მრავალფეროვანი და ეფექტური.
v  ბლოგზე მუშაობა კი პროექტის ხელმძღვანელებს დაგვეხმარა ბავშვის უკეთ შეცნობაში, მოსწავლეთა ცოდნისა და უნარების უკეთ შეფასებაში. ამაღლდა მოსწავლეთა და მასწავლებელთა შორის თანამშრომლობითი კულტურა. გაღრმავდა საგანთშორისი კავშირი.

                                                                                                           ია  ბჟალავა

                           პროექტის დასახელება - ,,მაინც რა არის სიყვარული ?...
                                                     (სოციალური პროექტი)
                                                         რეფლექსია
თანამედროვე სკოლა მნიშვნელოვანი გამოწვევის წინაშე დგას,- განუვითაროს და ჩამოუყალიბოს ახალგაზრდებს სხვადასხვა უნარ-ჩვევები, კერძოდ, სოციალიზაციის, კომუნიკაციის უნარი,  ხელი შეუწყოს მედიაწიგნიერების  კომპენტეციის განვითარებასა და ა.შ. ამ საკითხების გადაწყვეტისას მნიშვნელოვან როლს ასრულებს პროექტებით სწავლება.რომელიც შესაძლებლობას იძლევა სასწავლო აქტივობები დაუკავშირდეს  ცხოვრებისეულ მოთხოვნებს. მოსწავლეებს განუვითაროს 21-ე საუკუნის სააზროვნო უნარები  და გაზარდოს სასწავლო პროცესში მათი ჩართულობა, რაც აამაღლებს სწავლა-სწავლების ხარისხს. პროექტის შექმნის იდეა თანამედროვე ქრთული ლიტერატურით დაინტერესებული მოსწავლეებისაგან  წამოვიდა. გამოიკვეთა მათი წინარე ცოდნა და დაიგეგმა პროექტი. საკითხის აქტუალობა განაპირობა თანამედროვე ქართული ლიტერატურისადმი მოსწავლეთა ინტერესმა და იმ ფაქტმა, რომ  გოდერძი ჩოხელი მრავალმხრივი შემოქმედია. მათ თავად შეარჩიეს პროექტის თემა.
პროექტი მიზნად ისახავდა გოდერძი ჩოხელის (მწერლის, კინორეჟისორის, სცენარისტის, კრიტიკოსის) შემოქმედების  სიღრმისეულ შესწავლას, მის შემოქმედებაში (მწერლობაში, ფილმებში) მნიშვნელოვანი საკითხების გამოკვეთასა და მსჯელობას, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას,  მისი ღვაწლის წარმოჩენას თანამედროვე ქართულ ლიტერატურასა და კინოში, გოდრძი ჩოხელის მოთხრობების მიხედვით სცენარის შექმნასა და სცენარის მიხედვით სპექტაკლის დადგმას. რა თქმა უნდა, მოსწავლეთა შესაძლებლობისა და ინტერესის მიხედვით განაწილდა დავალებები, რომლებსაც მოსწავლეთა დიდმა ნაწილმა მონდომებითა და პასუხისმგებლობით გაართვა თავი, შეძლეს თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება. შეეცადნენ, მარადიული კითხვა ,,მაინც რა არის სიყვარული?“...  საზოგადოებისათვის გოდერძი ჩოხელის დამოკიდებულებითა და შეხედულებით (გააზრებით) მიეწოდებინათ.
    მიზნობრივ ჯგუფში გაერთიანდნენ სხვადასხვა კლასის მოსწავლეები. შევიმუშავეთ პროექტის ჩეკლისტი. რომელმაც ხელიშეუწყო პროექტის თანმიმდევრულ და ორგანიზებულ განხორციელებას.
    მოსწავლეები დაჯგუფდნენ და დავალებებიც თავიანთი ინტერესების მიხედვით გადაინაწილეს. ამგვარმა მიდგომამ გაზარდა მათი მოტივაცია და პასუხისმგებლობა.
I ჯგუფიწევრებმა იმუშავეს გოდერძი ჩოხელის ბიოგრაფიაზე, მოიძიეს და გამოიყენეს შესაბამისი ლიტერატურა, დაახარისხეს, მოამზადეს ფოტო და ვიდეომასალა, აიღეს ინტერვიუ პროფესორ გიორგი ხორბალაძესთან. განუვითარდათ კვლევის უნარი, შემოქმედებითობა და კრიტიკული აზროვნება.
II ჯგუფმა გოდერძი ჩოხელზე,  როგორც მწერალსა   და კინორეჟისორზე, საკმაოდ საინტერესო მასალა მოიძია. მოძიებული ინფორმაციის გამოყენებით მოამზადეს პრეზენტაცია.
III  ჯგუფმა - ჩემი გოდერძი ჩოხელი და გუდამაყრელთა სამყარო (ესეები, შთაბეჭდილებები, გამოხმაურებები).მუშაობამ მოსწავლეებს განუვითარა შემოქმედებითობის, დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და წერის კულტურა.
IV  ჯგუფის ჯგუფის წევრებმა დაამზადეს მოსაწვევები, აფიშა, რეკვიზიტები და ბუკლეტი; რამაც მათ  აუმაღლა დამოუკიდებლად ძიებისა და კომუნიკაციის უნარი, გაზარდა მოტივაცია.
 V ჯგუფმა  გადაიღო ვიდეორგოლი  „ცხრა შეკითხვა სიყვარულზე“ ინტერვიუს საშუალებით. ინტერვიუსთვის ძირითადი კითხვა ,,მაინც რა არის სიყვარული?“ მოსწავლეებმა შეაჯამეს გაწეული სამუშაო, გააანალიზეს შესრულებული სამუშაოს ხარისხი, აღმოაჩინეს ხარვეზები და იზრუნეს მათ აღმოფხვრაზე. ვიდეორგოლის გადაღებისას გარკვეული სირთულეები შეხვდათ: შერჩეული რესპოდენტები ყოველთვის არ თანხმდებოდნენ ინტერვიუსა და ჩაწერაზე.
 VI  ჯგუფი  გაეცნო  გუდამაყრის ხეობის ისტორიას, გუდამაყრელთა ცხოვრებასა და მათ ადათ-წესებს. მოსწავლეებს განუვითარდათ  ინფორმაციის მოძიებისა და დახარისხების,  კვლევისა.
 VII  ჯგუფმა იზრუნა პერსონაჟთა შესაფერისი კოსტიუმების შექმნასა და მოძიებაზე.  ამ შემთხვევაშიც მოსწავლეს განუვითარდა სოციალური, საკომუნიკაციო და შემოქმედებითი უნარები.
VIII  ჯგუფი პროექტის ტექნიკური მხარდაჭერა (პროექტის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების ამსახველი მასალების ბლოგზე განთავსება).
მოსწავლეებმა მოძიებული ინფორმაცია დაახარისხეს და მოამზადეს პრეზენტაციები power-point-ის გამოყენებით. პრეზენტაციების შესაბამისად მოამზადეს  მცირე თემები და  საინფორმაციო ბუკლეტი.
 პროექტის განხორციელებით მივაღწიეთ დასახულ მიზანს: მოსწავლეებს  განუვითარდათ კვლევის, ონფორმაციის მოძიებისა და დახარისხების, კრიტიკული აზროვნების, კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის, არგუმენტირებული მსჯელობისა და  დამოუკიდებელი მოქმედების, პრეზენტაციის, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების უნარები-ჩვევები. განუვითარდათ სოციალური და პრობლემის გადაჭრის უნარები, აუმაღლდათ მეტყველების კულტურა. გაუღვივდათ სიყვარული ლიტერატურისა და თეატრალური ხელოვნებისადმი.  
      პროექტის დასკვნითი ნაწილი იყო საქველმოქმედო სპექტაკლი ,,მაინც რა არის სიყვარული?...“, რომელიც დაიდგა გორის გიორგი ერისთავის სახელობის სახელმწიფო თეატრის სცენაზე 2017 წლის 30 მაისს.  მონაწილეობდნენ VII, VIII, IX, X, XI კლასის მოსწავლეები.
      სპექტაკლს დაესწრნენ: სკოლის დირექცია, მასწავლებლები, მოსწავლეები, მშობლები, გოდერძი ჩოხელის ოჯახის წევრები, მსახიობი თამარ სხირტლაძე, კინორეჟისორი ბუბა ხოტივარი,  ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი საბა მეტრეველი, გორის მუნიციპალიტეტის გამგეობისა და საკრებულოს  წევრები სხვა დაინტერესებული პირები.
შეიქმნა ელექტრონული რესურსი-პროექტის ბლოგი, რომელზეც ვმუშაობდით პროექტის მიმდინარეობისას, ბლოგზე განთავსდა თითქმის ყველა აქტივობა და მასალა, რამაც კიდევ უფრო მრავალფეროვანი გახადა ჩვენი მუშაობა.
    პროექტის წარმატებით განხორციელებას ხელი შეუწყო მშობელთა აქტიურმა ჩართულობამ, გორის მუნიციპალიტეტის გამგეობის კულტურის განყოფილებამ, გორის გიორგი ერისთავის სახელობის სახელმწიფო დრამატული თეატრის დირექციის მხარდაჭერამ.
    მუშაობის პროცესს გარკვეულად ხელს უშლიდა თავისუფალი დროის სიმცირე, ტექნიკური ხარვეზი. მოგვიხდა აქტივობების მოდიფიცირება, სწორედ ამიტომ გოდერძი ჩოხელის რამდენიმე ფილმის ნაცვლად მხოლოდ ერთი ფილმის ჩვენება მოვახერხეთ. ვერ მოხერხდა გოდერძი ჩოხელის ნაწარმოებების ლიტერატურული კითხვა, გორის სასწავლო უნივერსიტეტთან დაგეგმილი ღონისძიების მოწყობა. მოსწავლეებმა მოიძიეს საჭირო მასალა და ინდივიდუალურად, წყვილებსა და ჯგუფებში სახლებში იმუშავეს. მოსწავლეებს უჭირდათ ჯგუფებად შეკრება და ინფორმაციის გაცვლა, ერთად მუშაობა პრეზენტაციებზე, სრულყოფილად დასწრება რეპეტიციებზე, მაგრამ მოტივაციამ, თანამშრომლობამ, პასუხისმგებლობამ და მონდომებამ პროექტს წარმატება მოუტანა. ვფიქრობ, პროექტის ყველაზე წარმატებული აქტივობა საქველმოქმედო სპექტაკლი იყო, რადგან მოსწავლეებმა შეძლეს ფართო საზოგადოების წინაშე გამოსვლა და აუდიტორიისათვის სათქმელის ხმამაღლა სცენიდან მიწოდება. სხვებსაც აჩვენეს და თავადაც ირწმუნეს ქველმოქმედებისა და თანადგომის ძალა.
     თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, მივაღწიეთ  დასახულ მიზნებს და იმ შედეგებს, რომლებსაც პროექტის ხელმძღვანელები ველოდით. მოსწავლეებმა შეძლეს: შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკულად განხორციელება, ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემის გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად, იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი და სიტყვიერი ფორმით, პასუხისმგებლობის გაზიარება მუშაობის პროცესში, შეძლეს დავალებების განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი   ზედამხედველობის გარეშე, გამოიკვეთა ნიჭიერი მოსწავლეების შესაძლებლობები, გავითვალისწინეთ მოსწავლეთა ინტერესები შესაძლებლობის მიხედვით, რათა ყველა ყოფილიყო ჩართული პროექტში.
     ვფიქრობ, გაუმჯობესებას საჭიროებს მოსწავლეთა თავისუფალი დროის სწორად დაგეგმვა და და გამოყენება პროექტზე მუშაობისას, განხორციელებული აქტივობების უფრო სრულყოფილი და თანმიმდევრული მონიტორინგი, მშობელთა მეტი ჩართულობა / 
  პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება სწავლა-სწავლების მნიშვნელოვანი კომპონენტია, რომლის შედეგადაც მოსწავლეს მრავალმხრივი უნარები უვითარდება, კერძოდ, საზოგადოებასთან ურთიერთობის, პრობლემის მოგვარების გზების ძიების,  მიღებული ცოდნის გაგება-გააზრების, სინამდვილის რეპრეზენტაციის, მედია რესურსის გაფილტვრა დახარისხების უნარები. ამავდროულად ხელს უწყობს გამჭოლი კომპენტენციის გავითარებას; (ციფრული წიგნიერება, მედიაწიგნიერება, სოციალური და სამოქალაქო კომპენტენცია, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება)
 დაბოლოს, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, პროექტზე მუშაობამ  მოსწავლეებში აამაღლა ემპათიის განცდა.
          

სსიპ გორის მე-9 საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლი:        ია  ბჟალავა


















                                                                                                                                                     
                        


 iabJalava@gmail.com


0 comments:

Post a Comment